Tuesday, October 25, 2005

träningstävling

den andra träningstävlingen i ordningen gick i stark blåst och regn. jag kom just i tid eller egentligen för sent och det höll på att mörkna. tesla var rastad hemma men ändå fjär. nosen vädrade och blicken var ut mot fälten. detta påverkade hennes uppträdande. hon var långsam och sackade efter. fick lova att locka henne med mig med högerhanden.med konsekvens satte hon sig inte på fotgående eller fritt följ så där blev det dubbelkommandon. hoppet ville hon smita förbi men det stoppade jag. lockade henne över med högerhanden. på platsliggningen restre on sig flera gånger på armbågarna. lennart var dock snäll och jag tror att jag slapp nollorna. poängen bör bli bättre denna gång men det finns mycket kvar att slipa på. med tanke på att hon höll sig någorlunda koncentrerad trots alla störningar var det en mycket lyckad träning. och framför allt rymde hon inte trots att hon var lös mest hela tiden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home