Monday, October 10, 2005

måndagsträning

idag tränade vi hopp. jag lockade henne med godis över hindret och nu fattar hon. t blev het på godiset och fotgåendet och sättandet blev sämre men jag lärde mig att flytta över godiset till vänster och leda t i fotgåendet. kunde genomföra hela momentet utan godis på slutet.

hon sackar fortfarande på fritt följ, men det är bättre. ställande under gång är på väg. det ståkommando jag övat hemma funkar i alla fall om jag sitter på huk.

inkallningen går rätt bra. funkar även med kommando teslahit! margareta argumenterar för att hit är bättre än här eftersom man ofta säger åt hunden att söka här samtidigt som man pekar på exempelvis en buske.

fotkommandot som jag övat på håll är riktigt användbart. fortsätt med det. fortsätt träna på längre avstån, konstigare vinklar och med svårare störningar. målet skulle kunna vara att ge kommando fot på inkallningen.

idag var det svinkallt fram mot åtta. bättre kläder nästa gång.

har lovat ta med spray commander till en tjej nästa gång.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home